Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Waarom het boek ‘Reis naar duurzaam ondernemen’? Steeds meer bedrijven kiezen voor duurzaamheid, omdat dit medewerkers motiveert, talent aantrekt, klanten overtuigt en kosten kan besparen. Niet enkel grote bedrijven, maar ook twee op de drie kmo’s en vzw’s denken dat ze enkel kunnen overleven als ze duurzaam ondernemen, en willen tevens bijdragen aan een leefbare wereld. Maar ze vragen zich af: - hoe pakken we dit nu praktisch aan? - hoe stippelen we zelf een haalbare strategie uit? - wie gaat dit coördineren? - hoe zorgen we voor interne en externe participatie? - hoe halen we resultaten? - hoe houden we dit vol op lange termijn? - en heel belangrijk: wat gaat dat allemaal kosten? Duidelijk is alvast dat de vrees voor zowel het onbekende als voor extra kosten en langdurige afhankelijkheid van extern advies, heel wat verantwoordelijken binnen bedrijven doet twijfelen om de stap naar duurzaam ondernemen te zetten. Voor hen schreven Bob Elsen en Nathalie Bekx het praktische inspiratieboek ‘Reis naar duurzaam ondernemen, met de SDG’s als kompas’. 1. Met dit praktisch inspiratieboek kan iedereen zonder hulp aan de slag om een duurzaamheidstraject structureel te ontwikkelen, te implementeren en op te volgen, en dit op basis van een vlot hanteerbare methodologie: het SDG-FITplan. 2. Daarnaast geven de auteurs tal van herkenbare en duurzame voorbeelden van grote en kleine bedrijven die ze in België tegenkwamen. 3. Dit inspiratieboek is geschreven vanuit de eigen ervaring. Sinds de oprichting van hun beide ondernemingen, respectievelijk Joker en Trendhuis, worden deze bedrijven als toonaangevend gezien en verkenden de auteurs de hoofd- en zijwegen van de reis naar duurzaamheid. Deze gestructureerde groei- en opvolgingsmethodiek voor duurzaam ondernemen, die Bob Elsen en Nathalie Bekx vanuit hun dagdagelijkse praktijk ontwikkelden, willen ze graag met zoveel mogelijk mensen en bedrijven delen.