Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
In gesprekken met CEOs, marketeers, onderzoekers, managers voor e-commerce en mediamanagers komt de volgende vraag met stip het vaakst op tafel: `Hoe integreer ik online- en offline-kanalen, zodat ze elkaar versterken?
Elk bedrijf moet zichzelf deze vraag stellen. Niet één keer, maar steeds opnieuw. De ontwikkeling van het internet creëert doorlopend nieuwe marketingmogelijkheden, maar marketing en reclame worden er niet eenvoudiger op. De waarheid is: onze marketingorganisaties zijn nog ver verwijderd van een naadloze integratie van online- en offline-kanalen.
Hoe vaak maakt u het mee, dat een verkoper in een winkel u aanbeveelt ook eens de online-shop te bezoeken bijvoorbeeld als de winkel het kledingstuk dat u zoekt niet op voorraad heeft? Dit gebeurt zelden. Door de gescheiden manier waarop online- en offline-kanalen georganiseerd zijn, concurreren ze met elkaar. Een groei in het verkoopkanaal online wordt dikwijls als kannibalisatie ervaren. Zie hier de schizofrene aard van onze marketingorganisaties: we spreken tot onze consument met meerdere stemmen, terwijl die consument allang geïntegreerd koopt en handelt.
Dit boek helpt online- en offline-marketeers om van elkaar te leren, dezelfde taal te spreken en beter samen te werken. In de nabije toekomst zullen alleen die bedrijven succesvol zijn, die het beste van beide werelden weten te benutten. De integratie van online- en offline-marketing zal meestal niet vanzelf gaan. Het senior management zal er dus gericht, vanuiteen duidelijke visie, op moeten aansturen.
Onderwerpen: de online-revolutie: wereldwijde statistieken ? het internet en de 5 krachten van Porter ? nieuwe concurrentiestrategieën ? de toekomst van het internet ? online & offline advertising voor Dummies ? de online `cheap offer now!!-mentaliteit ? online branding ? sturen op ROI ? top-6 oorzaken van falende reclame ? strategisch crossmediaal communiceren ? massapersonalisatie ? privacy ? de nieuwe consumer journey ? social marketing ? de opmars van de smartphone ? de `Cloud ? de toekomst van apps ? de marketingorganisatie van de toekomst ? het media- en reclamebureau van de toekomst
Over Joris Merks Joris Merks is Research Manager bij Google. In zijn werk helpt hij bedrijven om de invloed van internet op consumentengedrag te begrijpen en om online- en offline-marketingstrategieën met elkaar te integreren. Voordat hij bij Google kwam, was Joris Senior Research manager bij Metrixlab, Consultant bij Gfk Daphne, deed hij media audits bij Accenture, en werkte hij voor reclamebureau Ara Advertising. Joris is een datagedreven strateeg. Hij specialiseerde zich in het geïntegreerd managen van merken, campagnecreaties en mediastrategieën op basis van meer dan 150 nationale en internationale trackingstudies en crossmediale studies voor grote adverteerders.