Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
New York Times Book Review Editors’ Choice • An anthropologist working with forensic teams and victims’ families to investigate crimes against humanity in Latin America explores what science can tell us about the lives of the dead in this haunting account of grief, the power of ritual, and a quest for justice.
“Absorbing . . . multifaceted and elegiac . . . Still Life with Bones captures the ethos that drives the search—often tireless and against the odds—for truth.”—The New York Times WINNER OF THE JUAN E. MÉNDEZ BOOK AWARD • A NEW YORKER AND BOOKPAGE BEST BOOK OF THE YEAR
“Exhumation can divide brothers and restore fathers, open old wounds and open the possibility of regeneration—of building something new with the ‘pile of broken mirrors’ that is memory, loss, and mourning.”
Throughout Guatemala’s thirty-six-year armed conflict, state forces killed more than two hundred thousand people. Argentina’s military dictatorship disappeared up to thirty thousand people. In the wake of genocidal violence, families of the missing searched for the truth. Young scientists joined their fight against impunity. Gathering evidence in the face of intimidation and death threats, they pioneered the field of forensic exhumation for human rights.
In Still Life with Bones, anthropologist Alexa Hagerty learns to see the dead body with a forensic eye. She examines bones for marks of torture and fatal wounds—hands bound by rope, machete cuts—and also for signs of identity: how life shapes us down to the bone. A weaver is recognized from the tiny bones of the toes, molded by kneeling before a loom; a girl is identified alongside her pet dog. In the tenderness of understanding these bones, forensics not only offers proof of mass atrocity but also tells the story of each life lost.
Working with forensic teams at mass grave sites and in labs, Hagerty discovers how bones bear witness to crimes against humanity and how exhumation can bring families meaning after unimaginable loss. She also comes to see how cutting-edge science can act as ritual—a way of caring for the dead with symbolic force that can repair societies torn apart by violence.
Weaving together powerful stories about investigative breakthroughs, histories of violence and resistance, and her own forensic coming-of-age, Hagerty crafts a moving portrait of the living and the dead.