Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Demystify the publishing industry and learn everything you need to know, from business factors like inventory and cashflow to the minute details of book editing, design, and production, to become a successful book publisher.
The book publishing world can be a daunting, confusing place, often filled with more questions than answers. If you’re interested in self-publishing, what platforms should you use and how do you market your book to the right target audience? If you’re launching your own publishing company, how do you create a P&L (profit and loss) statement to ensure your books and broader strategy remain profitable?
Find all these answers and more in The Book Publisher’s Handbook, a comprehensive resource for both aspiring and established independent publishers who want to master the ins and outs of the publishing process. This guide offers clear and actionable advice and equips you with the tools and knowledge needed to succeed in today’s ever-changing publishing landscape. Inside you’ll find: Essential tips on how to format manuscripts based on genre, including proper formatting, clean pagination, and professional presentation A breakdown of critical industry terms like royalties, advances, and distribution, and commonly used acronyms like ISBN, CIP, POD, and BISAC Comprehensive information on printing and production, including print-on-demand vs. traditional printing, paper types, trim sizes, binding methods, and color specifications How wholesale discounts and book returns affect your bottom line Proven book cover design strategies—typography, imagery, and layout—and how to collaborate with designers Traditional and digital book marketing tactics, including social media for authors, email lists, and book tours A complete overview of publishing contracts, copyright, and intellectual property How to manage subsidiary rights, translations, foreign rights, and adaptations And so much more! The Book Publisher’s Handbook is your step-by-step guide to building a successful, sustainable book publishing business—from manuscript to market.