•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The City as Interface

How Digital Media Are Changing the City

Martijn de Waal
Livre broché | Anglais | Reflect | n° 10
35,45 €
+ 70 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In this thought-provoking book, Martijn de Waal, Assistant Professor at the University of Amsterdam, discusses the ways in which digital and mobile media are changing urban life and our everyday experience of our physical surroundings. Few would deny the convenient and engaging nature of new media. But, probing deeper, de Waal delves into how the rise of these "urban media" also presents an important philosophical issue: how do they affect how the city functions as a community? Employing examples of new media implementations as well as historical case studies, the author shows how these emerging technologies contribute to both the individualization or liberation and the fragmentation of urban society. Most importantly, he also outlines an alternative scenario in which digital media may enable a new definition of the urban public sphere, reinvigorating the classical republican ideal of the city as an open, democratic "community of strangers."

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
208
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 10

Caractéristiques

EAN:
9789462080508
Date de parution :
31-08-14
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
146 mm x 227 mm
Poids :
326 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.