Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
An exploration of three of Augustine's central texts, the De Trinitate, the De Doctrina Christiana, and the Confessions elucidate the principles of Augustine's theology of language. This is done in a systematic manner, which previous scholarship on Augustine has lacked. Augustine's principles are revealed through a close reading of these three core texts. Beginning with the De Trinitate, the book demonstrates that Augustine's inquiry into the character of the human person is incomplete. For Augustine, there is a void without reference to the category of human speech, the very thing that enables him to communicate his theological inquiry into God and the human person in the De Trinitate. From here, the book examines a central work of Augustine that deals with the significance of divine and human speech, the De Doctrina Christiana. It expounds this text carefully, showing three chief facets of Augustinian thought about divine and human communication: human social relations; human self-interpretation using scripture; and preaching, the public communication of God's word. It accepts the De Doctrina Christiana as laying theoretical foundations for Augustine's understanding of the task of theology and language's meaning and centrality within it. The book then moves to Augustine's Confessions to see the principles of Augustine's theology of language enacted within its first nine books. Augustine's conversion narrative is analysed as a literary demonstration of Augustine's description of human identity before God, showing how speech and human social relations centrally mediate God's relationship to humanity. For Augustine, human identity properly speaking is confessional'. The book returns to the De Trinitate to complete its analysis of that text using the principles of the theology of language uncovered in the De Doctrina Christiana and the Confessions. It shows that the first seven books of that text, and its core structure, move around the principles of the theology of language that the investigation has uncovered. To this extent, theological inquiry for Augustine the human task of looking for God is bound up primarily within the act of human speech and the social relations it helps to compose. The book closes with reflection on the significance of these findings for Augustinian scholarship and theological research more generally.