Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
"You can be excessively realistic in film. On the other hand, in film you can allow yourself to give free rein to the imaginary. In film, you can actually have the best of both worlds." Woody Allen (b. 1935) is one of America's most idiosyncratic filmmakers, with an unparalleled output of nearly one film every year for over three decades. His movies are filled with rapid-fire one-liners, neurotic characters, anguished relationships, and old-time jazz music. Allen's vision of New York-whether in comedies or dramas-has shaped our perception of the city more than any other modern filmmaker. "On the screen," John Lahr wrote in the New Yorker in 1996, "Allen is a loser who makes much of his inadequacy; off-screen, he has created over the years the most wide-ranging oeuvre in American entertainment." Woody Allen: Interviews collects over twenty-five years of interviews with the director of Manhattan, Hannah and Her Sisters, Crimes and Misdemeanors, Bullets Over Broadway, and Annie Hall, for which he won an Oscar. The book's interviews reveal a serious director, often at odds with his onscreen persona as a lovable, slap-stick loser. Allen talks frankly about his rigorous work habits; his biggest artistic influences; the attention he devotes to acting, screenwriting, and directing; and how New York fuels his filmmaking. Along with discussing film techniques and styles, Allen opens up about his love of jazz, his Jewish heritage, and the scandal that arose when he left his longtime partner Mia Farrow for her adopted daughter. Including four interviews from European sources, three of which are now available in English for the first time, Woody Allen: Interviews is a treasure trove of conversations with one of America's most distinctive filmmakers. Robert E. Kapsis is professor of sociology at Queens College and is the author of Hitchcock: The Making of a Reputation. His work has appeared in the Village Voice, Variety, Journal of Popular Film and Video, and Cineaste and at the Museum of Modern Art. Kathie Coblentz is special collections cataloger at the New York Public Library. Kapsis and Coblentz coedited Clint Eastwood: Interviews (University Press of Mississippi).