Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
The Oratorio in the classical Era is the third volume of Howard Smither's monumental History of the Oratorio, continuing his synthesis and critical appraisal of the oratorio. His comprehensive study surpasses in scope and treatment all previous works on the subject. A fourth and final volume, on the oratorio in the nineteenth and twentieth centuries, is forthcoming.
In this volume Smither discusses the Italian oratorio from the 1720s to the early nineteenth century and oratorios from other parts of Europe from the 1750s to the nineteenth century. Drawing on works that represent various types, languages, and geographical areas, Smither treats the general characteristics of oratorio libretto and music and analyzes twenty-two oratorios from Italy, England, Germany, France, and Russia. He synthesizes the results of specialized studies and contributes new material based on firsthand study of eighteenth-century music manuscripts and printed librettos.
Emphasizing the large number of social contexts within which oratorios were heard, Smither discussed examples in Italy such as the Congregation of the Oratory, lay contrafraternities, and educational institutions. He examines oratorio performances in German courts, London theaters and English provincial festivals, and the Parisian Concert spirituel. Though the volume concentrates primarily on eighteenth-century oratorio from the early to the late Classical styles, Smither includes such transitional works as the oratorios of Jean-Francios le Seur in Paris and Stepan Anikievich Degtiarev in Moscow.
A History of the Oratorio is the first full-length history of the genre since Arnold Schering's 1911 study. In addition to synthesizing current thought about the oratorio, this volume contributes new information on relationships between oratorio librettos and contemporary literary and religious thought, and on the musical differences among oratorios from different geographical-cultural regions.
Originally published in 1987.
A UNC Press Enduring Edition -- UNC Press Enduring Editions use the latest in digital technology to make available again books from our distinguished backlist that were previously out of print. These editions are published unaltered from the original, and are presented in affordable paperback formats, bringing readers both historical and cultural value.