Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Cross-Rhythms

Jazz Aesthetics in African-American Literature

Keren Omry
Livre broché | Anglais | Continuum Literary Studies | n° 188
88,45 €
+ 176 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Cross-Rhythms investigates the literary uses and effects of blues and jazz in African-American literature of the twentieth century. Texts by James Baldwin, Ralph Ellison, Langston Hughes, Zora Neale Hurston, Gayl Jones, Toni Morrison and Ishmael Reed variously adopt or are consciously informed by a jazz aesthetic; this aesthetic becomes part of a strategy of ethnic identification and provides a medium with which to consider the legacy of trauma in African-American history. These diverse writers are all thoroughly immersed in a socio-cultural context and a literary aesthetic that embodies shifting conceptions of ethnic identity across the twentieth century. The emergence of blues and jazz is, likewise, a crucial product of, as well as catalyst for, this context, and in their own aesthetic explorations of notions of ethnicity these writers consciously engage with this musical milieu.
By examining the highly varied manifestations of a jazz aesthetic as possibly the fundamental common denominator which links these writers, this study attempts to identify an underlying unifying principle. As the different writers write against essentializing or organic categories of race, the very fact of a shared engagement with jazz sensibilities in their work redefines the basis of African-American communal identity.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
196
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 188

Caractéristiques

EAN:
9781441102959
Date de parution :
22-12-11
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
281 g

Les avis