•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Eigentijdse poëzie 17: Harige vingers

Charissa Koek
Livre broché | Néerlandais | Eigentijdse poëzie | n° 17
16,00 €
+ 32 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Charissa Koek debuteert bij Voetnoot met "Harige vingers", een bundel verrassend rake gedichten. Sommige zijn geestig, andere ronduit grof, maar allemaal zijn ze ultrakort. Haar poëzie lijkt in strijd te zijn met haar andere werk; haar tekeningen bijvoorbeeld zijn vrij zacht en uitgewerkt. Wat schuilt er achter die tegenstelling – en is het wel een tegenstelling? 'Ik kom zelf anders over dan mijn gedichten. En dat is maar goed ook.'
"Harige vingers" zou door een zestienjarige geschreven kunnen zijn, of door een vrouw van 52. Of door iemand daartussenin. De gedichten zijn op een aangename manier leeftijdloos doordat iedereen, jong en oud, zichzelf kan herkennen in de maar al te menselijke situaties.
Charissa's gedichten zien eruit alsof ze in zestien seconden ontstaan – alsof de dichteres alleen situaties uit het dagelijks leven hoeft te noteren, en klaar. Maar die eenvoud is vaak bedrieglijk. 'Sommige gedichten zijn letterlijk zo gezegd, maar ik vergroot situaties natuurlijk ook in gedachten uit. En dan ga ik net zo lang door tot ik met zo min mogelijk woorden de emotie bij de situatie heb gevonden,' vertelt de dichteres.
De reeks Eigentijdse Poëzie van Voetnoot staat onder redactie van Andrea Voigt.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
50
Langue:
Néerlandais
Collection :
Tome:
n° 17

Caractéristiques

EAN:
9789491738043
Date de parution :
30-08-13
Format:
Livre broché
Dimensions :
105 mm x 200 mm
Poids :
64 g

Les avis