•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Het meisje met de vlechtjes

Wilma Geldof
Livre relié | Néerlandais | Grote letter bibliotheek | n° 3971
32,50 €
+ 65 points
Format

Récompenses

  • Thea Beckmanprijs 2019
    Finaliste

Description

Waarom denk je toch altijd dat ik niet bang ben? Ik doe de dingen niet omdat ik niet bang ben, ik doe ze omdat het móét. En omdat het altijd goed gaat. Omdat ik een meisje ben.



Freddie is 14 jaar als de Tweede Wereldoorlog uitbreekt. Haar moeder vangt dan al enkele jaren uit Hitler-Duits­land gevluchte Joden op. In 1941 sluiten Freddie en haar oudere zus zich aan bij het gewapend verzet. Ze verleiden hooggeplaatste nazi’s en lokken ze het bos in, waar ze worden gedood door verzetskameraden. Dan krijgen de zusjes zelf een pistool en Freddie slingert heen en weer tussen angst en moed, twijfel en trots. Kun je een ander mens doden zonder zelf te verande­ren? Haar vriend Peter wil dat ze stopt met verzets­werk. Er dreigt steeds meer gevaar voor verraad. Wie kan ze nog vertrouwen? Dan doet ze een schokkende ontdekking…



Het meisje met de vlechtjes (shortlist Thea Beckman­prijs) vertelt het indrukwekkende verhaal van Freddie Oversteegen, die samen met haar zus Truus voor een verzetsgroep werkte waar later ook Hannie Schaft deel van uitmaakte.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
471
Langue:
Néerlandais
Collection :
Tome:
n° 3971
Catégorie d'âge:

Caractéristiques

EAN:
9789036439718
Date de parution :
26-08-22
Format:
Livre relié
Dimensions :
165 mm x 230 mm
Poids :
802 g

Les avis