Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Through three intertwined histories Jane Austen's Textual Lives offers a new way of approaching and reading a very familiar author. One is a history of the transmission and transformation of Jane Austen through manuscripts, critical editions, biographies, and adaptations; a second provides a conspectus of the development of English Studies as a discipline in which the original and primary place of textual criticism is recovered; and a third reviews the role of Oxford University Press in shaping a canon of English texts in the twentieth century. Jane Austen can be discovered in all three. Since her rise to celebrity status at the end of the nineteenth century, Jane Austen has occupied a position within English-speaking culture that is both popular and canonical, accessible and complexly inaccessible, fixed and certain yet wonderfully amenable to shifts of sensibility and cultural assumptions. The implied contradiction was represented in the early twentieth century by, on the one hand, the Austen family's continued management, censorship, and sentimental marketing of the sweet lady novelist of the Hampshire countryside; and on the other, by R. W. Chapman's 1923 Clarendon Press edition of the Novels of Jane Austen, which subjected her texts to the kind of scholarly probing reserved till then for classical Greek and Roman authors obscured by centuries of attrition. It was to be almost fifty years before the Clarendon Press considered it necessary to recalibrate the reputation of another popular English novelist in this way. Beginning with specific encounters with three kinds of textual work and the problems, clues, or challenges to interpretation they continue to present, Kathryn Sutherland goes on to consider the absence of a satisfactory critical theory of biography that can help us address the partial life, and ends with a discussion of the screen adaptations through which the texts continue to live on. Throughout, Jane Austen's textual identities provide a means to explore the wider issue of what text is and to argue the importance of understanding textual space as itself a powerful agent established only by recourse to further interpretations and fictions.