Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Voor verpleegkundigen is het noodzakelijk dat zij theoretische kennis bezitten van het verpleegkundig proces en dat zij die kennis kunnen toepassen in de klinische praktijk. Kritisch denken binnen het verpleegkundig proces stimuleert de verpleegkundestudent kritisch na te denken over de vijf fasen binnen het verpleegkundig proces: anamnese, diagnosen, resultaten, interventies en evaluatie.
Het boek bestaat uit twee delen: de basis, waarin het methodisch denken in centraal staat, en de verdieping, waarin aandacht wordt besteed aan kritisch denken binnen het verpleegkundig proces. Door middel van theorie en praktische oefeningen wordt het verpleegkundig proces grondig doorgenomen. Ook is er een hoofdstuk over zorgplannen, met aandacht voor een kritische reflectie op de keuzes die binnen iedere fase gemaakt worden. Op deze manier leren studenten hun klinische keuzes zorgvuldig te onderbouwen. In de hoofdstukken is het Beroepsprofiel verpleegkundige van de V&VN verwerkt, met de zeven CanMEDS-rollen, evenals het opleidingsprofiel BN2020, met de vertaling van deze rollen in competenties en kernbegrippen.
Kritisch denken binnen het verpleegkundig proces bevat een toegangscode voor MyLab: een online leeromgeving met studie- en lesmateriaal. Daarin hebben studenten en docenten de vrije beschikking over een uitgebreide hoeveelheid ondersteunend materiaal zoals de eText (het boek in digitale vorm), toetsvragen, begrippentrainer en kennisclips.
Judith M. Wilkinson is (co)auteur van diverse uitgaven op het gebied van zorgverlening en verpleegkunde. Angelique van der Burgh en Marieke Luitjes-van Engelen werken als docent aan de hbo-verpleegkundeopleiding aan de Christelijke Hogeschool Ede. Ingrid Eisenberg en Lubke van ’t Hul zijn werkzaam als docent aan de hbo-verpleegkundeopleiding van Hogeschool Windesheim.