•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Polygon Mesh Processing

Mario Botsch, Leif Kobbelt, Mark Pauly, Pierre Alliez, Bruno Levy
Livre relié | Anglais
128,95 €
+ 257 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Geometry processing, or mesh processing, is a fast-growing area of research that uses concepts from applied mathematics, computer science, and engineering to design efficient algorithms for the acquisition, reconstruction, analysis, manipulation, simulation, and transmission of complex 3D models. Applications of geometry processing algorithms already cover a wide range of areas from multimedia, entertainment, and classical computer-aided design, to biomedical computing, reverse engineering, and scientific computing.

Over the last several years, triangle meshes have become increasingly popular, as irregular triangle meshes have developed into a valuable alternative to traditional spline surfaces. This book discusses the whole geometry processing pipeline based on triangle meshes. The pipeline starts with data input, for example, a model acquired by 3D scanning techniques. This data can then go through processes of error removal, mesh creation, smoothing, conversion, morphing, and more. The authors detail techniques for those processes using triangle meshes.

A supplemental website contains downloads and additional information.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
250
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781568814261
Date de parution :
07-10-10
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
157 mm x 231 mm
Poids :
498 g

Les avis