•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

San Francisco's Interurban to San Mateo

Walter Vielbaum, Emiliano Echeverria, Don Holmgren, Robert Townley, Walter Rice
Livre broché | Anglais | Images of Rail
33,95 €
+ 67 points
Format
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

It's strange to think that an electric commuter rail line rivaling BART in efficiency, speed, and comfort ran over 100 years ago between San Francisco and San Mateo, but run it did. The 40 Line, or San Mateo Interurban, began in 1892 with an initial segment operating between Market and Steuart Streets out to the county limits on San Jose Avenue. Three years later, the line reached Baden in present-day South San Francisco, and by 1903 service was opened all the way to downtown San Mateo. During the line's heyday, there was talk of extending it down the peninsula from San Mateo to Palo Alto to connect with the Peninsular Railway to San Jose. The 1906 earthquake put this plan on hold. Following much the same route as today's Mission Street, El Camino Real, and Caltrain, the San Mateo Interurban carried over four million passengers a year along its main and spur lines until 1949, when the system was shut down amidst much fanfare.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
128
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780738530086
Date de parution :
21-09-05
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
163 mm x 231 mm
Poids :
294 g

Les avis