Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
This groundbreaking picture-led celebration of the work of over 100 named British artists, and a few more anonymous ones, reveals a wealth of women's wit and insight spanning 250 years. Based on an exhibition of the same name, held at the Cartoon Museum in 2017, this book edited by Nicola Streeten and Cath Tate demonstrates that women have always had a wicked sense of humour and a perceptive view of the world. For many years, the world of cartoons and comics was seen as a male preserve. The reality is that women have been drawing and publishing cartoons for longer than most people realise. In the early 1760s, Mary Darly illustrated, wrote and published the first book on caricature drawing published in England, A Book of Caricaturas. In the nineteenth century, Britain's first comic character, Ally Sloper, was developed by the actress and cartoonist Marie Duval (1847-1890). Cartoons were used by the suffragettes, and, during the Great War, artists such as Flora White and Agnes Richardson produced light-hearted propaganda comic postcards. From the 1920s, a few women cartoonists began to appear regularly in newspapers. The practice was for artists to sign with their surname, so most readers were unaware of the cartoonist's gender. In 1920, Mary Tourtel created Rupert Bear for the Daily Express, and nearly a hundred years later her character is still going strong. From the 1960s, feminism inspired cartoonists to question the roles assigned to them and address subjects such as patriarchy, equal rights, sexuality and child rearing, previously unseen in cartoons. Over the last thirty years, women have come increasingly to the fore in comics, zines and particularly graphic novels. This wide-ranging curation of women's comics work includes prints, caricatures, joke, editorial and strip cartoons, postcards, comics, zines, graphic novels and digital comics, covering all genres and topics. It addresses inclusion of art by women of underrepresented backgrounds. Both the exhibition and book have been made possible by the generosity of Cath Tate Cards.