Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Auteurs: Bernard Drion . Geoff Marée . Frans Melissen
Dit boek gaat over het wonderbaarlijke vermogen van de mens om zich in nieuwe situaties aan te passen. En in de context van het arbeidsproces gaat het hier om het aanpassen aan de constant veranderende werkomgeving. Een omgeving die tegelijkertijd ook je leefomgeving is. Want werk en privé lopen steeds meer door elkaar heen – de ontwikkeling van de mens en de informatietechnologie spelen hierin een belangrijke rol. Daardoor verandert in ieder geval de huisvesting, maar dat is niet alles. Het faciliteren van het primaire proces in kantoren, ziekenhuizen en scholen staat voor een enorme uitdaging. De auteurs noemen deze veranderende of nieuwe werkomgeving ‘Wonderland’. Een wereld waarin werknemers hun werkzaamheden relateren aan hun eigen waarden – aan hun persoonlijke waarden. Een onderwerp dat de auteurs ‘Workin’ Wonderland’ noemen.
Werknemers voelen zich in Wonderland aangetrokken (gravitate) door mensen en processen die op hun waarden aansluiten. Bij de verwezenlijking van deze professionele en persoonlijke doelen worden gravitatiepunten als bakens gebruikt. De manager van zo'n gravitatiepunt, de organisatie van de toekomst, moet een uitstekend stuurman en gastheer zijn, die door zijn groot verbeeldingsvermogen met die aantrekkingskrachten om kan gaan. Gelukkig heeft de mens van nature de vaardigheden in zich die daarvoor nodig zijn. Veel meer nog dan de vaardigheden die nodig waren voor de door ons gecreëerde complexiteit van het industriële tijdperk!
Workin’ Wonderland doet een poging om naar de toekomst te kijken – en is dan ook niet een typisch managementboek met instructies, voorbeelden en checklists. Er wordt getracht te voorspellen hoe allerlei ontwikkelingen er voor zullen zorgen dat de rol van de manager in de toekomst – de komende 20 jaar – drastisch zal veranderen.
Nicholas Ind, schrijver van ‘Living the Brand’, schreef het voorwoord van Workin’ Wonderland. Hij stelt daarin: ‘Het boek geeft ons een idee van hoe de toekomst er uit zal zien en het moedigt ons aan vernieuwend om te gaan met de uitdagingen die we zullen ervaren. Dus lees het boek en geniet van de originaliteit en de visie.’