Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
The fifth volume of the periodical offers studies and essays by an international range of established and younger scholars on three themes in Islamic art history and archaeology: architecture in relation to urban history; relations between image and text in literary and religious writings; the arts and perspectives of the Modern period in relation to earlier traditions. The contributions cover a geographic range from Spain to Central Asia. They focus on the Early Modern and Modern periods, while two deal with themes of the Early Islamic and Early Medieval periods. Several articles reflect on the historiography of Art History and of Archaeology in Islamic lands. The authors of the volume are based in Austria, France, Germany, Great Britain, Iran, Spain, Switzerland, and Turkey. Dealing with cities in Spain, Marcus Heinrich Hermanns presents new research in maritime archaeology of eighth to thirteenth-century al-Andalus, while Carmen Gonzalez Gutierrez looks into the urban history of Medieval Islamic Cordoba through the evidence of quarter mosques. Relating to Persian speaking regions in the Early Modern period, Mustafa Tupev dwells on architectural patronage of Shaybanid madrasa buildings in Bukhara; Safa Mahmoudian and Mehrdad Qayyoomi Bidhendi examine water management in the urban environment of Safavid Isfahan. The section on image and text opens with Persian manuscript painting. Ilse Sturkenboom discusses images of Solomon and the Queen of Sheba in relation to the poetry of Attar in fifteenth-century manuscripts. Lale Uluc studies the illumination and production of manuscripts in Shiraz, based on a sixteenth-century copy in the Bodmeriana at Geneva. Tobias Nunlist investigates Islamic illuminated devotional scrolls related to dervish orders in the seventeenth-century Ottoman Empire, entering a field that did not receive much attention from students of Islamic art. The section on modern perspectives in the late nineteenth and early twentieth century starts with Alice Bombardier's critical acclaim of the revival of Persian miniature painting by the artist Hosayn Behzad. Wendy Shaw examines meanings invested in archaeological sites of the Late Ottoman Empire through the writing of the scholar Huseyin Zekai. Francine Giese traces the modern history of the famous early medieval wall mosaics in the Great mosque of Cordoba. Negar Hakim highlights the oeuvre of Gabriel Guevrekian, one of the central figures of Early Modern architecture in Iran.