Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
This book brings together two pieces of writing. In the first, "After Eve Kosofsky Sedgwick," Jonathan Goldberg assesses her legacy, prompted mainly by writing about Sedgwick's work that has appeared in the years since her death in April 2009. Writing by Lauren Berlant, Jane Gallop, Katy Hawkins, Scott Herring, Lana Lin, and Philomina Tsoukala are among those considered as he explores questions of queer temporality and the breaching of ontological divides. Main concerns include the relationship of Sedgwick's later work in Proust, fiber, and Buddhism to her fundamental contribution to queer theory, and the axes of identification across difference that motivated her work and attachment to it."Come As You Are," the other piece of writing, is a previously unpublished talk Sedgwick gave in 1999-2000. It represents a significant bridge between her earlier and later work, sharing with her book Tendencies the ambition to discover the "something" that makes queer inextinguishable. In this piece, Sedgwick does that by contemplating her own mortality alongside her creative engagement with Buddhist thought, especially the in-between states named bardos and her newfound energy for making things. These were represented in a show of her fabric art, "Floating Columns/In the Bardo," that accompanied her talk, a number of images of which are included in this book. They feature floating figures suspended in the realization of death. They are objects produced by Sedgwick, made of fabric; they come from her, yet are discontinuous with her, occupying a mode of existence that exceeds the span of human life and the confines of individual identity. They could be put beside the queer transitive identifications across difference that Goldberg's essay explores.Jonathan Goldberg is Arts and Sciences Distinguished Professor Emeritus at Emory University. His most recent publications include Sappho ]fragments (punctum 2018), and Saint Marks: Words, Images, and What Persists (Fordham, 2019). He is the editor of The Weather in Proust, the posthumous publication of Eve Kosofsky Sedgwick, whose transformative books include Epistemology of the Closet, A Dialogue on Love, and Touching Feeling.