Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
De hoeveelheid beschikbare data verdubbelt iedere drie jaar. Data is daarmee de olie van de 21e eeuw.
De snelgroeiende rol van data en daarop gebaseerde technologieën bieden organisaties grote kansen. In alle aspecten van onze economie en samenleving. Nieuwe producten, smart technology, geoptimaliseerde processen, betere individuele service, alles lijkt mogelijk. Maar tegelijkertijd stellen deze ontwikkelingen organisaties voor grote uitdagingen:
•Hoe komen we aan de relevante data?
•Wat moeten we doen om de risico’s van cyberaanvallen te minimaliseren?
•Op welke wijze kunnen we de privacy van klanten waarborgen?
•Hoe zorgen we ervoor dat de gebruikte algoritmes ethisch verantwoord zijn?
In Data de Baas gaat Erik Jan Hengstmengel in op de kennis waar bestuurders en managers over moeten beschikken om succesvol de transitie naar een datagedreven organisatie te realiseren. Het boek behandelt de relevante thema’s die spelen, zoals vragen over AI, cyberveiligheid en privacy. Wat moet de manager hiervan weten? Welke vragen moet hij aan de organisatie stellen? Wat zijn de keuzes die moeten worden gemaakt?
Dit boek biedt de handvatten hoe u met data (snel) succesvol wordt en tegelijkertijd de risico’s voor uw organisatie beheersbaar maakt. Het is een praktisch hulpmiddel voor iedere bestuurder die wil begrijpen wat er op hem afkomt. Om de voor- en nadelen te kunnen afwegen, de dialoog met interne en externe specialisten te kunnen voeren, en de veranderingen doelgericht te kunnen sturen. Om zo de data de baas te worden in plaats van dat het onbeheersbaar wordt. Een manager wil data gecontroleerd kunnen toepassen. Pas dan maak je data tot een succesvolle driver voor de organisatie.
Erik Jan Hengstmengel heeft in zijn lange carrière vele organisaties in binnen- en buitenland begeleid bij succesvolle veranderings- en innovatietrajecten, van start-ups tot wereldconcerns. Met zijn inzicht in de technologische aspecten en zijn ervaring als bestuurder is hij in staat de strategische kansen en uitdagingen zakelijk en leesbaar samen te vatten. Zijn visie en focus op innovatie was de basis voor enkele succesvolle en zeer leesbare managementboeken, waaronder 'De digitale Werker' waarin hij al in 2000 de uitdagingen van het nieuwe werken beschreef (‘Een boeiend boek’, de Volkskrant).