Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Tijdens de dagelijkse boswandeling met haar hond stuit Vesta Gul op een handgeschreven briefje. Er staat: ‘Haar naam was Magda. Niemand zal ooit weten wie haar heeft vermoord. Ik was het niet. Hier is haar lichaam.’ Vesta is van streek, ze is pasgeleden, na de dood van haar man, naar deze omgeving verhuisd en kent nog vrijwel niemand in de buurt. En ze is altijd al een beetje in de war. Het briefje wordt een obsessie en
ze richt zich volledig op deze onbekende vrouw: wie was zij en waarom moest zij dood?
Tijdens haar zoektocht wordt het mysterie alleen maar groter en beginnen realiteit en fantasie door elkaar heen te lopen. Dit leidt ertoe dat Vesta ook het duistere verleden met haar man onder ogen moet komen.
De dood in haar handen is een meesterlijke combinatie van suspense, horror en gitzwarte komedie en Vesta is een onvergetelijke
onbetrouwbare verteller. Na Eileen en Mijn jaar van rust en kalmte slaat Ottessa Moshfegh opnieuw toe met een uiterst originele, stilistisch ijzersterke roman.
Illusies, een leven dat verzonnen blijkt, het spiegelpaleis dat Moshfegh hier optuigt is zo overtuigend dat de twijfels die je al had aan het waarheidsgehalte van de werkelijkheid alleen maar groter worden. **** de Limburger
Proza dat hoofd en hart raakt. **** Algemeen Dagblad
Behalve geestig, desoriënterend en wonderlijk suspensevol uiteindelijk ook diep ontroerend. Dagblad van het Noorden
De dood in haar handen is een vertelling die een onherroepelijke cirkelbeweging vormt. Aan het slot staan we weer bij het begin en valt het zogenaamd gevonden briefje samen met de romantitel. Moshfegh geeft de gestoorde en langzaam ontspoorde geest van een oudere, eenzame en verlaten vrouw overtuigend gestalte. De Groene Amsterdammer
Het knappe is dat ze [Moshfegh] vanuit die onbetrouwbare verteller informatie verschaft die dichter bij de waarheid komt dan Vesta zelf vermoedt. (…) Het spiegelpaleis dat Moshfegh hier optuigt is zo overtuigend dat de twijfels die je al had aan het waarheidsgehalte van de werkelijkheid alleen maar groter worden. Wat geen kwaad kan overigens: twijfels. **** De Limburger
Een moordmysterie zonder lijk. Moshfegh weet overtuigend waanzin als een zaak van algemeen belang te presenteren. Brengt niet iedereen zijn leven door in een verzinsel?’ De Standaard der Letteren
Want hoewel lang niet alles in deze zwartkomische antithriller duidelijk wordt, begrijp je allengs dat haar hond Charlie en haar fantasie de enige dingen zijn waarmee ze de leegte kan vullen. Een besef dat De dood in haar handen alles behalve geestig, desorienterend en wonderlijk suspensevol uiteindelijk ook diep ontroerend maakt. Het Parool
Moshfegh speelt gretig met de grenzen van de werkelijkheid, dus wees voorbereid op een mindfuck vanjewelste. Te lezen tijdens een regenbui zonder eind. **** Humo
Ottessa Moshfegh beent een horrorverhaal uit tot er een prachtig taalgeraamte overblijft. Sidder en lees. **** Knack
Mocht het niet zo’n gruwelijke term zijn, je zou De dood in haar handen als ‘een filosofische thriller’ kunnen bestempelen. Gewoon ‘een belachelijk goed boek’ kan ook. **** Nouveau
De dood in haar handen belooft horror, zwarte humor en een onbetrouwbare verteller. NRC