Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden is niet zomaar een ranglijst van de meest geslaagde of leukste sponsordeals uit de Nederlandse sporthistorie. Om te beginnen is het een feest der herkenning voor iedere rechtgeaarde sportliefhebber om de geschiedenis in te duiken. Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst, de gele baan op het Feyenoordshirt met daarop Opel en later Gouden Gids. Peter Post met zijn TI-Raleigh en later Panasonic equipe. De PTT Telecompetitie of ons aller Nederlands elftal met Nationale-Nederlanden. Wat te denken van de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo? Het ABN AMRO World Tennis Tournament of de Rabobank Wielerploeg, die vanaf de jaren negentig de Oranjegekte in de Tour losmaakte. En wie kan zich de Olympische Spelen nog voorstellen zonder Holland Heineken House?
De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden leert ons hoe deze en vele andere prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Hoe Nederlandse zaalsporten in de jaren zeventig en tachtig dankzij het bedrijfsleven floreerden en internationale prijzen wonnen. We zien daarbij de ontwikkeling van het plakken van sponsorlogo's en het plaatsen van reclameborden tot uitgekiende sponsorstrategieën, waarbij ook doelstellingen als sales, company pride, imagotransfers, hospitality en het tonen van maatschappelijke betrokkenheid door middel van een 360 gradenactivatie worden gerealiseerd.
Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de 'hobby van de directeur' tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. Maar ondanks het grote geld speelt pure passie voor de sport nog altijd een voorname rol. De samensteller van dit boek, sportmarketeer Bob van Oosterhout (door SponsorTribune uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorindustrie in 2013), legt bij elk van de honderd sponsorcases op verfrissende wijze uit waar een goede mix van creatieve, slimme marketing en oprechte liefde voor de sport toe kan leiden.