•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Discourse Analytic Perspectives on Stem Education

Exploring Interaction and Learning in the Multilingual Classroom

Livre relié | Anglais | Educational Linguistics | n° 32
116,45 €
+ 232 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This volume explores the nature of discourse in secondary and upper elementary mathematics and science classrooms. Chapters examine conditions that support or hinder teachers and students, in particular language learners, in employing language as a tool for learning. The volume provides rich oral and written language examples from a range of classroom contexts to illustrate how linguistic practices affect students' appropriation and display of disciplinary specific knowledge. Chapters further explore linguistic practices through with the support of discourse analytic models that foreground the authentic classroom data with the aim of understanding the dynamics of the classroom. The authors investigate the intersection between discourse and learning from a range of perspectives, including an examination of key concepts such as intertextuality, interaction, mediation, scaffolding, appropriation, and adaptations. This volume offers concrete suggestions on how teachers might benefit from a discourse approach to teaching in the areas of mathematics and science.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
215
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 32

Caractéristiques

EAN:
9783319551159
Date de parution :
06-06-17
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
498 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.