•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Het Israël principe

Theodor Holman
Livre broché | Néerlandais
23,95 €
+ 47 points
Livraison sous 3 jours ouvrables
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Theodor Holman over Het Israël principe: ‘Ik heb deze bundeling van mini-essays ‘een zoektocht naar een

houding’ genoemd. Vaak dacht ik: waarom denk ik eigenlijk wat ik denk? Is het niet makkelijker om te

zwijgen? Of om de mening te verkondigen die het merendeel van mijn omgeving bezit? Misschien wel,

maar ik kan het niet. Dat zit misschien in mijn DNA. (“Je bent een polarity responser,’’ zei een psychiater

ooit.) Ik heb ook wel eens gedacht dat het voortkomt uit mijn verregaande onzekerheid. Als u eens wist

hoe ik twijfel aan mijn eigen standpunten, maar als ik eenmaal heb besloten wat te vinden dan blijf ik

daarbij, hoewel ik best nog wel eens van standpunt wissel – uit onzekerheid. Maar mijn eigen gelijk

houdt me nog enigszins rustig en trekt me uit de verlamming van niet weten welke opinie ik eigenlijk

zou moeten hebben. “Ben je niet bang uiteindelijk verguisd te worden?’’ vroeg een goede vriend. Ik

antwoordde met een zin van Gerard Reve: “Wie kent nog Tweede Helmers?’’

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
216
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789083490366
Date de parution :
23-05-25
Format:
Livre broché
Dimensions :
141 mm x 210 mm
Poids :
320 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.