•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Introduction to Habermas

Sandro Segre
Livre broché | Anglais
68,95 €
+ 137 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book provides a compact and up-to-date presentation of Jürgen Habermas' oeuvre, with particular reference to his theory of communicative action. It formulates the concepts of communicative rationality and validity claims, indicates the conditions of a perfect communicative rationality, and underscores Habermas' distinction between understanding- and success-oriented actions. Moreover, this book considers Habermas' critical reception of classical sociologists such as Weber and Durkheim; of the Lukacs and Frankfurt school; of Schutz, Mead, and Wittgenstein; and of important contemporary authors such as Foucault, Parsons, and Luhmann. Segre also explores Habermas' themes of the rationalization of the life-world and its consequences on the social, cultural, and personality systems. He discusses Habermas' well-known theses of colonization of the life-world, its impact on the public sphere and communicative action, and the legitimacy crisis that follows as a consequence. Finally, Introduction to Habermas provides an overview of the reception--both critical and appreciative--of Habermas' work.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
102
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780761861768
Date de parution :
21-11-13
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 224 mm
Poids :
158 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.