Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Wat doe je als je geconfronteerd wordt met sluimerende spanning of openlijke conflicten op de werkvloer? Dit boek richt zich tot leidinggevenden die willen begrijpen wat er gebeurt wanneer samenwerkingsrelaties gespannen zijn en conflicten de sfeer verzuren. Vraag je je wel eens vertwijfeld af hoe het komt dat je team er niet in slaagt om constructief samen te werken? Verwacht je dat medewerkers hun ruzies zelf met elkaar uitpraten, maar lijkt je team wel een kleuterklas? Merk je dat al je inspanningen om een conflictsituatie te deblokkeren op niets uitdraaien?
Leidinggeven als het moeilijk is biedt een coherent kader om de complexiteit van conflictsituaties te onderkennen. Begrijp hoe het komt dat conflicten zo hardnekkig zijn en iedereen mee dreigen te zuigen. Krijg zicht op de manier waarop groepen zich gedragen bij oplopende spanning. Ontdek het brede gamma van groepsconflicten: van het dagelijks omgaan met milde spanningen en disfunctionele varianten van groepsgedrag tot destructieve dynamieken en geëscaleerde conflicten die van samenwerking een slagveld maken.
De inzichten uit het boek ondersteunen je om samen met je team moedige gesprekken te voeren, de verbinding te herstellen en conflictvaardiger te worden. Je krijgt als leidinggevende een stevige basis om je (zelf)kennis te vergroten en bewuster met conflicten aan de slag te gaan. Gaandeweg zal je merken dat in conflicten een groot potentieel voor verandering schuilgaat. Zo kan het conflict tot verbinding leiden, eerder dan vernietiging.
Silvia Prins is als psychologe, coach en bemiddelaar in arbeidsrelaties gefascineerd door groepsdynamiek en conflicten. Ze werkt graag op het scherp van de snede in organisaties, bij vastgelopen samenwerking en conflicten. Via opleiding, conflicthanteringstrajecten en persoonlijke coaching ondersteunt ze leidinggevenden en professionals om samenwerkingsconflicten aan te pakken en moedige gesprekken te voeren.