Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Op elk potje past een deksel en bij elke lading past een schip, waarbij er nauwelijks een ladingsoort is te bedenken die niet in Rotterdam wordt overgeslagen. Ook in dit zevende deel wordt de aandacht gevestigd op de grote diversiteit aan scheepstypes, zoals die de Rotterdamse haven aanlopen.
Dankzij een aantal spotters van de World Ship Society Rotterdam werd opnieuw voorzien in een scala aan scheeps- en havenfoto´s die de inspiratie vormden voor de bijbehorende teksten. Ook is het gelukt om de schepen letterlijk van A tot Z in beeld te brengen, hoewel het er eerst naar uitzag dat dat met de Q en de X, zonder in herhaling te vervallen, niet zou gaan lukken. Maar zoals bij elke lading een schip past, bleek er ook bij elke letter een passend schip te passen. Verder worden er 11 bijzondere scheepvaartberoepen beschreven aan de hand van interviews.
Het eerste exemplaar werd op 22 maart 2019 overhandigd aan Bas Janssen, directeur van Deltalinqs.
De auteurs:
Cees de Keijzer (1943) begon na de Rotterdamse Zeevaartschool als officier bij de Holland Amerika Lijn en voer onder Nederlandse, Liberiaanse, Hongkongse, Canadese en Antilliaanse vlag. Daarna werkte hij 26 jaar voor het Havenbedrijf Rotterdam. In 2004 ging hij met pensioen en werd voor zijn verdiensten onderscheiden met de Erasmusspeld. Hij bleef actief in scheepvaart- en havenzaken en is ruim 14 jaar voorzitter van de WSS Rotterdam, met 320 'shipaholics' de grootste branche ter wereld. Door rubrieken in onder meer Mainport, De Binnenvaartkrant en de VOMO bladen wordt hij wel beschouwd als kroniekschrijver van de Rotterdamse haven.
Piet van Dijk (1948) is aan de Rotterdamse haven opgegroeid en was in zijn jeugd al gefascineerd door de scheepvaart. Hij heeft vijf jaar als radio-officier gevaren, waarna hij een functie binnen de Rijksoverheid bekleedde. Ruim 30 jaar schrijft hij met enige regelmaat artikelen voor maritieme bladen als De Blauwe Wimpel en Mainport, waarbij hij kan putten uit zijn grote verzameling foto’s en gegevens van de Nederlandse koopvaardijschepen. Sinds 2008 is hij secretaris van de WSS Rotterdam.