Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Het zal ten volle worden beaamd door de meeste mensen en niet in het minst door de 385 leden die zijn verenigd in de World Ship Society Rotterdam Branch. Acht hiervan leverden de foto’s aan om in deze 10de uitgave schepen en havenbanen van deze tijd vast te leggen en zo opnieuw de aandacht te vestigen op het belang daarvan. Met de nadruk op het mondiale belang van de scheepvaart, want van alle wereldhandelsgoederen wordt niet minder dan 90 procent per schip vervoerd.
10e deel!
In samenwerking met uitgeverij Watermerk is wederom een editie tot stand gekomen, waarin een grote diversiteit aan schepen, alsmede tien banen in het huidige havenbestel. Voor de WSS Rotterdam was het een voorspoedig jaar, waarin het ledenaantal gestaag bleef groeien en de branchebijeenkomsten druk werden bezocht. Ook werd een nieuw record aantal leden bereikt, waarmee deze onafhankelijke club van ‘shipaholics’ onverminderd de grootste branch ter wereld blijft. Reden genoeg om trots op te zijn.
Cees de Keijzer (80) is zestig jaar actief in de scheepvaart. Na de Rotterdamse zeevaartschool voer hij op stukgoedschepen, tankers en bulkcarriers. Na elf jaar zwaaide hij af als 1ste stuurman en werd walkapitein in de stukgoedsector. Vervolgens deed hij vier jaar dienst op Pilot Maas en was daarna 26 jaar werkzaam voor het GHR. Hij begon in de Europoort als scheepvaartverkeersleider en zwaaide eervol uit als de senior beleidsadviseur nautiek, milieu en veiligheid. Voor zijn verdiensten werd hij onderscheiden met de Erasmusspeld. Sinds 2004 is hij voorzitter van de WSS Rotterdam en actief als haven- en scheepvaartpublicist.
Piet van Dijk (75) groeide op vlakbij het Charloisse Hoofd, waar hij als kind al gefascineerd raakte door de scheepvaart. Tijdens vakanties voer hij vaak mee op coasters. Na een opleiding bij Radio-Holland voer hij vijf jaar als radio-officier op allerlei typen schepen en deed ook dienst op booreilanden. Daarna werkte hij voor de Rijksoverheid. De scheepvaarthobby zit er van jongs af aan al in en zo bouwde hij een grote verzameling foto’s, boeken en gegevens van schepen op. Die dienen als basis voor de vele artikelen over de Nederlandse koopvaardij die hij publiceerde. Sinds 2008 is hij secretaris van de WSS Rotterdam.