Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Doorheen haar indrukwekkende œuvre gaf Lucienne Stassaert zichzelf te kennen als iemand die uitdrukking geeft aan angsten, spanningen, obsessies die een schaduw werpen over menselijke aanraking en diep verankerde verlangens.
Van deze thematiek getuigt opnieuw Nabloei. In Stassaerts buitenzinnig creatieve schrijfstijl weerklinkt een sterk empatisch vermogen, de elegante en sobere vorm stuwt haar poëzie de hoogte in. Zich inspirerend op haar leven en haar rijke verbeelding, gaat zij opnieuw de dialoog aan met het vluchtige, het vergankelijke, de tijd en de dood.
Lucienne Stassaert is tevens actief als plastisch kunstenaar. Het werk Waterbloei op de cover is een van haar recentste schilderijen.
LUCIENNE STASSAERT (Antwerpen, 1936) bouwde als kunstenares, schrijfster en vertaalster reeds een aanzienlijke reputatie op. Al sinds de jaren ’60 neemt zij een prominente plaats in op het literaire toneel, haar œuvre is even divers als omvangrijk. Tot haar recentste werken behoren onder meer de bundels In de laai van het vuur, Het vlas komt in de blomme, Als later dan nog bestaat, Keerpunt en Drempeltijd. Haar vertalingen van onder andere Emily Dickinson, Sylvia Plath en Hadewych worden alom geprezen. Lucienne Stassaert viel al meermaals in de prijzen, in 2008 schreef zij nog de Dr. Ferdinand Snellaertprijs op haar naam.
Over Keerpunt: ‘Keerpunt is niet alleen een moedige en bijzonder eerlijke bundel, het is ook een monument van taal. Het geloof in het poëtische woord blijft fundamenteel onaangetast...’ DIRK DE GEEST, De Leeswolf, 2009
Over Drempeltijd: ‘...persoonlijk, maar daarom niet minder indringend. (...) Van die bezieling voor al wat leeft en voor het levenloze, legt deze bundel voorbeeldig getuigenis af.’ NBD Biblion, 2012