Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Droit
  5. Droit général
  6. Negotiating Copyright in the American Theatre

Negotiating Copyright in the American Theatre

1856-1951

Brent S Salter
Livre relié | Anglais | Cambridge Intellectual Property and Information Law | n° 58
158,95 €
+ 317 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Drawing on fascinating archival discoveries from the past two centuries, Brent Salter shows how copyright has been negotiated in the American theatre. Who controls the space between authors and audiences? Does copyright law actually protect playwrights and help them make a living? At the center of these negotiations are mediating businesses with extraordinary power that rapidly evolved from the mid-nineteenth to mid-twentieth centuries: agents, publishers, producers, labor associations, administrators, accountants, lawyers, government bureaucrats, and film studio executives. As these mediators asserted authority over creativity, creators organized to respond, through collective minimum contracts, informal guild expectations, and professional norms, to protect their presumed rights as authors. This institutional, relational, legal, and business history of the entertainment history in America illuminates both the historical context and the present law. An innovative new kind of intellectual property history, the book maps the relations between the different players from the ground up.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
280
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 58

Caractéristiques

EAN:
9781108484756
Date de parution :
06-01-22
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
544 g

Les avis