Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Waarom wil iemand leerkracht in het basisonderwijs worden, een beroep waarin kinderen centraal staan? Met kinderen werken, ze begeleiden en stimuleren is blijkbaar boeiend, aantrekkelijk en uitdagend. Er speelt zich in de basisschoolperiode dan ook enorm veel af op het gebied van leren, evenals op sociaal en emotioneel gebied. Kennis van de processen die zich in de basisschoolperiode voltrekken is voor de (aankomend) leerkracht dan ook essentieel.
'Ontwikkelingspsychologie voor leerkrachten basisonderwijs' biedt deze kennis op een manier die dicht bij de dagelijkse praktijk op de basisschool staat. In de tekst en in het digitale lesmateriaal op www.lerarencampus.nl staan herkenbare voorbeelden en opdrachten over echte kinderen, vanuit de praktijk van het onderwijs en daarvoor ook direct toepasbaar. De theorie is deels gebaseerd op het succesvolle boek De ontwikkeling van het kind van Frank C. Verhulst. Per leeftijdsfase (kleuter, 6-9 jaar en 9-12 jaar) bespreken de auteurs de belangrijkste ontwikkelingen op fysiek, sociaal-emotioneel en cognitief gebied.
Nieuw in de 3e herziene druk bij Ontwikkelingstheorieën in het kort: - Eveline Crone en de neurocognitieve ontwikkelingspsychologie - Carol Dweck met betrekking tot Mindsetting - De WEIRDblik van ontwikkelingspsychologen.
Gebleven zijn de autobiografische insteek en het werken met portfolio's op twee niveau's: dat van studenten en van basisschoolkinderen. Hiermee biedt Ontwikkelingspsychologie voor leerkrachten basisonderwijs de docente aanknopingspunten om samen met de student te reflecteren op zijn/haar ontwikkeling en de studenten leren hetzelfde met kinderen te doen.
Een uitstekend boek voor pabo-studenten, maar ook zeer bruikbaar voor leerkrachten die al langer in het basisonderwijs werkzaam zijn.
Extra digitaal materiaal bij dit boek is gratis beschikbaar via Lerarencampus. Om het materiaal te kunnen bekijken en gebruiken dien je een (gratis) account op Lerarencampus.nl te hebben of aan te maken.