•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Reading Autobiographical Comics: A Framework for Educational Settings

Markus Oppolzer
Livre relié | Anglais | Anglo-Amerikanische Studien / Anglo-American Studies | n° 64
114,95 €
+ 229 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book updates reader-response criticism as the foundation of aesthetic reading in the classroom by bringing it in line with cognitive theories in literary studies and linguistics. With the help of Gilles Fauconnier and Mark Turner's conceptual integration theory, which shares a surprising number of correspondences with Wolfgang Iser's The Act of Reading, it is possible to flesh out the latter's model of narrative meaning-making. In turn, this allows for a consistent reader-response approach to the medium of comics and auto/biography as one of its dominant genres. The fragmentation of comics narratives, but also of human lives and identities, requires such a theory that can explain how different perspectives and experiences can be blended into an experiential whole.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
504
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 64

Caractéristiques

EAN:
9783631810880
Date de parution :
30-04-20
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
811 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.