•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Rechoreographing Learning

Dance as a Way to Bridge the Mind-Body Divide in Education

Sandra Cerny Minton
244,45 €
+ 488 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book addresses the mind-body dichotomy in movement and dance.

This book includes a description of the often-forgotten kinesthetic sense, body awareness, somatic practices, body-based way of thinking, mental imagery, nonverbal communication, human empathy, and symbol systems, what occurs in the brain during learning, and why and how movement and dance should be part of school curricula. This exploration arguers that becoming more aware of bodily sensations serves as a basis for knowing, communicating, learning, and teaching through movement and dance.

This book will be of great interest to scholars and students interested in teaching methodology and for courses in physical education, dance, and education.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
228
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781032193809
Date de parution :
30-12-22
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
521 g

Les avis