Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
A true crime tale of unbelievable friendship, loyalty, criminal genius, and a staggeringly audacious plot to steal one of the world’s most valuable paintings—and return it.
On April 14, 1975, Myles Connor, already a known art thief, entered the Boston Museum of Fine Arts in disguise along with a cohort. The pair went directly the Dutch Gallery and proceeded to remove Portrait of Elsbeth van Rijn from its place on the wall. After a brief scuffle with the guards—with Myles deterring his partner from shooting a bystander—the pair was gone, leaving behind no traceable evidence amidst the mayhem.
Who was Myles Connor and what were his motivations? Most thieves are in it for the money, but Myles was far from most thieves. His motive was freedom. The summer before the heist, he was arrested by the FBI when he attempted to sell three highly valuable paintings by Andrew and N.C. Wyeth to an undercover agent. Incredibly, Myles did this while out on bail for possession of yet morestolen art. When he was arrested and placed in the back seat of a state police vehicle, the FBI agent said to him, “We’ve got you now. Let’s see you get out of this one.” Without batting an eye, Connor calmly replied, “Just you watch me.”
Again released on bail, Connor met with an old friend of his father’s, Massachusetts State Police Major John Regan. Regan worked for the District Attorney at the time, future Congressman William Delahunt. Connor asked Regan if there was any way out of the fix he was in, and the straightlaced cop told him bluntly, “It’s going to take a Rembrandt to get you out of this one.” With that, a master plan was hatched.
But there was a flip side to this story. One involving Connor’s best friend—Al Dotoli—who lived a life in the music industry, far from the world of art heists. Dotoli’s own masterpiece of a plan hinged on the Rembradt’s return.
Filled with unforgettable personalities and non-stop action and intrigue, The Rembrandt Heist will lay out the anatomy of this notorious art theft while describing not just the criminal genius that is Myles Connor, but also the complexity of personal relationships between lifelong friends. All along, the reader will learn about a breathtaking painting by the world’s most famous artist and the incredible true story about how Portrait of Elsbeth van Rijn ended up on the wall at the MFA in the first place.