Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Name any industry and more likely than not you will find that the three strongest, most efficient companies control 70 to 90 percent of the market. Here are just a few examples: McDonald's, Burger King, and Wendy's General Mills, Kellogg, and Post Nike, Adidas, and Reebok Bank of America, Chase Manhattan, and Banc One American, United, and Delta Merck, Johnson & Johnson, and Bristol-Myers Squibb Based on extensive studies of market forces, the distinguished business school strategists and corporate advisers Jagdish Sheth and Rajendra Sisodia show that natural competitive forces shape the vast majority of companies under "the rule of three." This stunning new concept has powerful strategic implications for businesses large and small alike. Drawing on years of research covering hundreds of industries both local and global, The Rule of Three documents the evolution of markets into two complementary sectors -- generalists, which cater to a large, mainstream group of customers; and specialists, which satisfy the needs of customers at both the high and low ends of the market. Any company caught in the middle ("the ditch") is likely to be swallowed up or destroyed. Sheth and Sisodia show how most markets resemble a shopping mall with specialty shops anchored by large stores. Drawing wisdom from these markets, The Rule of Three offers counterintuitive insights, with suggested strategies for the "Big 3" players, as well as for mid-sized companies that may want to mount a challenge and for specialists striving to flourish in the shadow of industry giants. The book explains how to recognize signs of market disruptions that can result in serious reversals and upheavals for companies caught unprepared. Such disruptions include new technologies, regulatory shifts, innovations in distribution and packaging, demographic and cultural shifts, and venture capital as well as other forms of investor funding. Years in the making and sweeping in scope, The Rule of Three provides authoritative, research-based insights into market dynamics that no business manager should be without.