•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Spirit of Capitalism According to the Michelin Company

Anthropology of an Industrial Myth

Corine Védrine
Livre broché | Anglais | Palgrave Studies in Urban Anthropology
52,95 €
+ 105 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The city of Clermont-Ferrand in central France is inextricably linked to the global tire company Michelin--not only by the industrial, social, and economic realities that tie employees to employer, but also by a multi-generational, regional belief in the company's entrepreneurial mythos, the so-called "Michelin spirit." Since the 1980s, transformations in capitalist systems have challenged the Michelin ideology: the end of corporate paternalism, the reduction of the work force, and a new wave of managers have left employees in the region feeling the sting of abandonment. Even in the face of these significant changes, however, the ethnographic enquiry at the heart of this book testifies to the enduring strength of the "spirit of capitalism" even as the bonds between employees, companies, and their regions are undergoing significant transformation, entrepreneurial myths endure--in part in fear of the end of a secure, organizing structure.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
235
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783030072247
Date de parution :
13-12-18
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
453 g

Les avis