Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Theatres of Melancholy

The Neo-Romantics in Paris and Beyond

Patrick Mauriès
Livre relié | Anglais
62,95 €
+ 125 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In 1926, the Galerie Druet in Paris made waves presenting a group of young painters, consisting of an international group of artists: Christian Bérard and Thérèse Debains, both French; Russians Pavel Tchelitchew and the brothers Eugene and Leonid Berman; and the Dutchman Kristians Tonny. These artists had spurned modernist abstraction and returned to a form of figurative painting. For most of them, this was the first time they had exhibited, but their impact was considerable. Art critic Waldemar- George baptized them the "Neo-Romantics" or the "Neo-Humanists." They were influenced by Picasso, in particular his Blue and Rose periods, but went beyond him to forge new ways of painting. These artists liked to play with forgotten references and obsolete visual devices such as trompe l'oeil. They also produced work for secondary art forms, including the theater, set design, and ballet.

In some ways, they were the first postmodernists in the history of art, yet only recently has their influence on the artists and thinkers of their time become clear. Though friends, these painters never formed a formal group or movement, and World War II sent them on different paths, with the Berman brothers and Tchelitchew moving to the United States. Before their departure, however, their activities attracted the attention and admiration of a cosmopolitan group of characters, including Gertrude Stein, Alfred Barr, Lincoln Kirstein, George Balanchine, and many others, such as leading fashion figures of the day Christian Dior and Elsa Schiaparelli. And their brooding, often nostalgic work, reproduced here in full color, has found a new and appreciative audience in today's art scene.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
256
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780500094075
Date de parution :
19-04-22
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
236 mm x 284 mm
Poids :
1519 g

Les avis