Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
A COLLECTION AND EXAMINATION OF THE CREATIVE LITERARY WORK OF FREEDOM STUDENTS DISCOVERING PATHWAYS TO RACIAL JUSTICE Fifty years after Freedom Summer, To Write in the Light of Freedom offers a glimpse into the hearts of the African American youths who attended the Mississippi Freedom Schools in 1964. One of the most successful initiatives of Freedom Summer, more than forty Freedom Schools opened doors to thousands of young African American students. Here they learned civics, politics, and history, curricula that helped them see beyond the degrading lessons supporting segregation and Jim Crow and sanctioned by White Citizen's Councils. Young people enhanced their self-esteem and gained a new outlook on the future. And at more than a dozen of these schools, students wrote, edited, printed, and published their own newspapers. For more than five decades, the Mississippi Freedom Schools have served as powerful models of educational activism. Yet, little has been published that documents black Mississippi youths' responses to this profound experience. For the first time, the sincere words, thoughts, and dreams of the original students are published here in a powerful documentary collection. This edited volume contains hundreds of newspaper articles written by those black youths who yearned to gain knowledge and pursue greater levels of freedom. The homegrown newspapers from the many schools contain a variety of poems, stories, essays, and testimonies that yield raw, honest reactions to Freedom Schools, to the civil rights movement, and to life under Jim Crow. Together, these transcribed newspaper pieces recover the inspiring voices of Freedom School students, and offer a unique vision of how everyday youth responded to the clarion call of the civil rights movement. William Sturkey, Chapel Hill, North Carolina, is a postdoctoral fellow in the Department of History at the University of North Carolina at Chapel Hill. His work has appeared in the Journal of Mississippi History and the Journal of African American History. Jon N. Hale, Charleston, South Carolina, is an assistant professor at the College of Charleston in South Carolina. His work has appeared in the Journal of African American History, History of Education Quarterly, South Carolina Historical Magazine, and Journal of Social Studies Research.