Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
‘De Slag Bij Kallo’, ‘Een landschap met koeien bij Oudenaarde’, ‘Een meisje met een dode vogel, ‘Een pijproker’. 500 jaar lang schilderden onze kunstenaars hun leefwereld. Een wereld waarin gefeest, gerouwd, gevochten en bemind werd. Het resultaat van hun werk hangt nu aan de muren van onze musea. Het toont ons het leven in Vlaanderen door de eeuwen heen. In Vlaanderen in de kunst openen 365 schilderijen vele vensters naar ons verleden. Tal van dingen zijn intussen verdwenen uit ons dagelijks leven, zoals broodbedelingen, processies en garnaalvissers. Hopelijk behoren ook de terreur van veldslagen en de pest definitief tot dat verleden. Anderzijds bestonden sommige infrastructuurwerken vroeger al en was kunst toen ook een zaak van prestige. Schilderkunst is echter niet steeds een betrouwbare getuige van het verleden. Terwijl de ene kunstenaar de lichtspeling van de ondergaande zon probeerde te vatten, schilderde een andere artiest wat verderop de armoede en miserie op het land. We zien wat we willen zien. Maar wat wilden onze kunstenaars zien? Hoe moeten we hun visie op Vlaanderen interpreteren? En hoe moeten we hun schilderijen lezen? Dimitri De Maesschalck studeerde Kunstwetenschappen aan de K.U.Leuven en aan de Freie Universität te Berlijn. Hij selecteerde 365 schilderijen – een voor elke dag – om je het hele jaar door te laten genieten van kunst. Het rijke geïllustreerde en schitterend vormgegeven kijkboek toont werk van zowel bekende als onbekende kunstenaars, het is een verrassende ontdekkingstocht doorheen onze kunstgeschiedenis. De teksten bij de schilderijen geven je meer info over de kunstenaar, het onderwerp en de schilderkundige traditie waarin het beeld past. Het geheel maakt van Vlaanderen in de kunst een prachtig overzichtswerk om steeds opnieuw te bekijken.