Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Droit
  5. Droit général
  6. Werkplanning in de zorgsector - 2. Een wettig uurrooster op maat van uw organisatie opstellen

Werkplanning in de zorgsector - 2. Een wettig uurrooster op maat van uw organisatie opstellen

Franky Blomme, Hilde Taillieu
Livre broché | Néerlandais
45,00 €
+ 90 points

Description

In de zorg heeft arbeid een continu karakter, 24 uur op 24 moeten er diensten en zorg geleverd worden en dit 7 dagen op 7. Het maken van een degelijk uurrooster is dan ook cruciaal.

Het uurrooster heeft een grote impact op het dienstgebeuren, de kwaliteit van zorg en het rekruteren van nieuwe personeelsleden. Een adequaat uurrooster en navenante personeelsbezetting kunnen bijdragen tot meer tevredenheid en minder werkdruk onder het personeel.

De optimalisering van een uurrooster is maatwerk en hangt af van de grootte van de voorziening, het aantal personeelsleden, de organisatiestructuur, het diensttype,… Hierbij is het belangrijk dat u volgende vragen stelt:

Voldoet het uurrooster aan de noden en verwachtingen van mijn organisatie en mijn werknemers?
Hoe maak ik een uurrooster op, rekening houdend met de continuïteit van de arbeid en de regels die opgelegd worden door de wetgever?
Kan ik mijn uurrooster efficiënter opmaken zodat minder tussentijdse veranderingen moeten doorgevoerd worden?


Dit boek helpt u om uw personeelsbezetting in kaart te brengen en vervolgens efficiënt in te plannen rekening houdend met de wetgeving, noden van de dienst en wensen van de medewerker.

De wettelijke verplichtingen inzake arbeidstijd, rust en pauzes worden geconcretiseerd aan de hand van werkplanningen op kwartaalbasis. De auteurs maken u bovendien wegwijs in de diverse fasen van de werkplanning en de verplichtingen inzake het roosteren. Ook de Wet betreffende Werkbaar en Wendbaar Werk heeft een grote impact op de praktijk van het roosteren (nieuwe regels voor deeltijdse werknemers, zowel op het vlak van opname van de roosters in het arbeidsreglement als op het vlak van de bekendmaking). Een deel van de nieuwe regelgeving wordt pas van kracht op 1 oktober 2017 maar is al verwerkt in dit boek.

Kortom, een handig werkinstrument voor iedereen die verantwoordelijk is voor het opmaken van uurroosters

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
100
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789049616014
Date de parution :
06-09-17
Format:
Livre broché

Les avis