•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

1+1=11

over de zin en onzin van onderwijsvernieuwing

Tjip De Jong
Livre broché | Néerlandais
15,00 €
+ 30 points
Livraison sous 3 jours ouvrables
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

1+1=11 Over de zin en onzin van onderwijsvernieuwing In Nederland vliegen de onderwijsvernieuwingen je om de oren. Kinderen moeten oplossend en onderzoekend rekenen en schrijven. Samenwerken, reflecteren, creativiteit en digitale vaardigheden staan tegenwoordig bovenaan de prioriteitenlijst. Daarbij lijkt er een honger te zijn naar individualisering van het onderwijs. Of deze behoefte aan maatwerk uiteindelijk uitvoerbaar en/of wetenschappelijk onderbouwd is, doet er vaak niet toe. Waardoor worden deze vernieuwingen eigenlijk gevoed? En leidt vernieuwing ook tot verbetering of alleen maar tot meer problemen? Met al die aandacht om het roer radicaal om te gooien, raakt de essentie van goed onderwijs verloren. Zo is kennisoverdracht, heldere instructie, het belang van oefenen en herhalen vandaag de dag minder in de mode, terwijl het juist werkt! Het is niet voor niets dat steeds meer bezorgde ouders hun heil zoeken in bijles, online hulp, of particulier onderwijs. Wanneer is vernieuwing zinvol en wanneer ook vooral niet? En als kinderen steeds slechter rekenen en schrijven dan moeten we dat toch eerst aanpakken? Tjip de Jong legt in deze bundeling van zijn onderwijsblogs uit NRC Handelsblad de onderwijsvernieuwingen langs een kritische meetlat. Hij maakt onderscheid tussen oppervlakkige hypes en betekenisvolle verbeteringen in de klas. Dit doet hij met oog voor de dagelijkse praktijk, no-nonsense en met tal van grappige en vaak confronterende voorbeelden. Met QR-codes naar relevante podcasts en filmpjes op YouTube. Over de auteur Dr. Tjip de Jong is onderzoeker, docent, schrijver en adviseur. Hij maakt een wekelijkse podcast over leren, veranderen en onderwijs: www.tjipcast.nl. Het afgelopen jaar schreef hij om de week een onderwijsblog voor de website van NRC Handelsblad. Uitvoering: paperback Omvang: 160 Auteurs: De Jong Twitter: @tjip Formaat: 14 x 21 cm ISBN: 9789462961517 ISBN e-boek: 9789462961524 NUR: 840 Prijs: ? 15,00 Verschijnt: maart 2020

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
120
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789462961517
Date de parution :
14-04-20
Format:
Livre broché
Format numérique:
Mass market (rack) paperback
Dimensions :
142 mm x 215 mm
Poids :
184 g

Les avis