Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Cinematic Identity

Anatomy of a Problem Film Volume 29

Cindy Patton
Livre broché | Anglais | Theory Out of Bounds | n° 29
39,45 €
+ 78 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Though largely forgotten today, the 1949 film Pinky had a significant impact on the world of cinema. Directed by Elia Kazan, the film was a box office success despite dealing with the era's most taboo subjects--miscegenation and racial passing--and garnered an Academy Award nomination for its African American star, Ethel Waters. It was also historically important: when a Texas movie theater owner showing the film was arrested for violating local censorship laws, his case went to the U.S. Supreme Court, which ruled the censorship ordinance unconstitutional.

In Cinematic Identity, Cindy Patton takes Pinky as a starting point to meditate on the critical reception of this and other "problem films" of the period and to explore the larger issues they raise about race, gender, and sexuality. It was films like Pinky, Patton contends, that helped lay the groundwork for a shift in popular understanding of social identity that was essential to white America's ability to accept the legitimacy of the civil rights movement.

The production of these films, beginning with 1949's Gentleman's Agreement, coincided with the arrival of the Method school of acting in Hollywood, which demanded that performers inhabit their characters' lives. Patton historicizes these twin developments, demonstrating how they paralleled, reflected, and helped popularize the emerging concept of the liberal citizen in postwar America, and in doing so illustrates how the reception of projected identities offer new perspectives on contemporary identity politics, from feminism to the gay rights movement.

Cindy Patton holds the Canadian Research Chair in Community Culture and Health at Simon Fraser University, where she is professor of women's studies and sociology. Her books include Inventing AIDS, Fatal Advice: How Safe-Sex Education Went Wrong, and Globalizing AIDS (Minnesota, 2002).

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
232
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 29

Caractéristiques

EAN:
9780816634125
Date de parution :
07-11-07
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
147 mm x 220 mm
Poids :
235 g

Les avis