•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Formative Evaluation for Organisational Learning

A Case Study of the Management of a Process of Curriculum Development

John O'Dwyer
Livre broché | Anglais | Language Testing and Evaluation | n° 8
109,95 €
+ 219 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Formative Evaluation has long been considered a major contributor to curriculum development in education. This book describes and analyses a case-study of the use of Formative Evaluation in a large university school of language. Evidence suggests three distinct types of Formative Evaluation, Metacognitive, Transformative, and Performative, with differing levels of effectiveness in promoting curriculum improvement and a Learning Organisation. Performative evaluation surfaces as the most effective for curriculum and organisational development. For managers and curriculum specialists grappling with the task of developing a strong institutional culture, the case-study shows how embedding effective Formative Evaluation into management systems and structures improves change management, encourages a positive organisational culture and leads to sustained organisational learning.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
389
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 8

Caractéristiques

EAN:
9783631568057
Date de parution :
03-12-07
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
519 g

Les avis