Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Interdisciplinarity and Problem-Based Learning in Higher Education

Research and Perspectives from Aalborg University

Annie Aarup Jensen
Livre broché | Anglais | Innovation and Change in Professional Education | n° 18
105,45 €
+ 210 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book addresses the relation between Problem-Based Learning (PBL) and interdisciplinarity and challenges the often implicit assumption that PBL leads to interdisciplinarity by default. The book examines theoretical and philosophical aspects of PBL and interdisciplinary learning. The first part of the book conceptualises the notions of problem-based learning and interdisciplinary learning, and highlights some key overlaps and ways of conceiving of their interrelatedness. It discusses the role of problem-based medical education in relation to interdisciplinary professionalism in medical education. Taking the reader into the realm of techno-anthropology, the book discusses the role of problems and projects in transgressing disciplines, and presents an analysis of three challenges facing new students when entering interdisciplinary and problem-based higher education. The second part of the book focuses on practicing interdisciplinarity in problem-based higher education. It explores how the construction of problems in interdisciplinary PBL projects can be seen from the perspectives of multicultural groups, and examines group processes in interdisciplinary PBL projects. It concludes by taking a closer look at student practices in interdisciplinary PBL, and at how students are positioned and position themselves in the complex transdisciplinary PBL project.


Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
168
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 18

Caractéristiques

EAN:
9783030188443
Date de parution :
28-09-20
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
254 g

Les avis