Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
This book explores key questions about the role of intellectuals in popular culture. It also investigates the tensions and oppositions between entertainment, information, and education in films, television, news, and online productions. The authors of this edited volume rely on interdisciplinary approaches to bridge gaps in the often-binary debate about the value of mass-market media. They address the many transformations, both in the media industry and in society, that content producers, practitioners, critics, journalists, and scholars enable. The following questions are addressed: - What opportunities exist for celebrities and scholars to question social and media industry narratives and to act as activists?- Where can we situate social justice activism in film studies, and what are the historical roots of actress activism in patriarchal-capitalist Hollywood?- To what extent can reality television serve as public pedagogy, and could their presenters and cast members be considered intellectuals?- What kind of institutional constraints are imposed on media and news reporting?- Is there a beneficial middle ground between popular journalistic writing about movies and academic film criticism?- Is the intertwining of politics and entertainment helping the healthy functioning of democracy, and does it contribute to better awareness and knowledge of political issues by citizens?- How are socioeconomic and gender activism, social representations, media power relations, and self-reflexive provocation articulated in both film production and criticism?- How can filmmakers and film scholars resist Hollywood conventions and act as activists who influence the casting process, gender politics, and performance conventions?- Are movies constructing and supporting a conservative narrative of gender, one that revolves around white masculinity and heteronormative gender expectations?- How are celebrity and intellectual cultures affecting news reporting across television genres?- How do journalists perceive the role of university professors in the media and how do academics perceive their roles in television programs?- Given a fragmented audience, democratized reviewing platforms, and algorithm-driven rankings, what is the role of professionally trained critics?- What are the fundamental film language elements of online user-generated videos, and could thismedia permeate film and television production in the near future?- How do journalists negotiate their roles as 'gatekeepers' and professionals in an open, de-professionalized, and inherently participatory news environment