•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Risico- en crisiscommunicatie

Frank Regtvoort, Hans Siepel
Livre broché | Néerlandais
33,50 €
+ 67 points
Livraison sous 3 jours ouvrables
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Risico's en crises maken deel uit van ons dagelijks leven. Rampen dichtbij en ver weg treffen grote groepen mensen en vragen om betekenisvolle risico- en crisiscommunicatie vanuit overheden en bedrijven. Communicatie over risico's en tijdens crises is daarom een belangrijk onderdeel van het werkveld van de communicatieprofessional.


Met Risico- en crisiscommunicatie verwerft de lezer de kennis en inzichten om effectief en efficiënt over risico's en crises te communiceren. De auteurs bespreken fundamentele veranderingen die zich in onze samenleving voltrekken, inventariseren de risico's waaraan we blootstaan en schetsen de wijze waarop de crisisbeheersing is georganiseerd. Tegen deze achtergrond geven ze een nauwgezet beeld van de uitgangspunten van de risico- en crisiscommunicatie en de werkzaamheden van de communicatieprofessional. Daarbij biedt het boek inzicht in de verschillende verantwoordelijkheden van de overheid en het bedrijfsleven.


De auteurs koppelen de theorie voortdurend aan de praktijk, met behulp van voorbeelden en kaderteksten. Zij besluiten het boek met een epiloog waarin ze een gemeentevoorlichter volgen die geconfronteerd wordt met een uitslaande brand op een station. Hierdoor krijgt de lezer een concreet beeld van de werkzaamheden van een professional tijdens een crisissituatie.


In deze vierde, herziene druk wordt omschreven hoe de Wet veiligheidsregio's (Wvr) in de praktijk wordt uitgevoerd en wat de gevolgen van social media zijn op de wijze waarop overheden en burgers communiceren over risico's en tijdens crises. Verder zijn de voorbeelden geactualiseerd en zijn verschillende hoofdstukken aangepast aan nieuwe inzichten en trends in de samenleving.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
262
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789046904220
Date de parution :
03-09-14
Format:
Livre broché
Dimensions :
170 mm x 240 mm
Poids :
508 g

Les avis