•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Consuming Modernity

Gendered Behaviour and Consumerism Before the Baby Boom

Livre broché | Anglais
54,95 €
+ 109 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Positioning consumer culture in Canada within a wider international context, Consuming Modernity explores the roots of modern Western mass culture between 1919 and 1945, when the female worker, student, and homemaker relied on new products to raise their standards of living and separate themselves from oppressive traditional attitudes. Mass-produced consumer products promised to free up women to pursue other interests shaped by marketing campaigns, advertisements, films, and radio shows. Concerns over fashion, personal hygiene, body image, and health reflected these new expectations. This volume is a fascinating look at how the forces of consumerism defined and redefined a generation.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
304
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780774824699
Date de parution :
01-01-14
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 224 mm
Poids :
453 g

Les avis